sreda, 15. junij 2011

Sokratova cedila

(Pravila, ki bi se jih morali vsi držati)


Nekdo je prišel nekega dne ves razburjen k modremu Sokratu:
"Poslušaj, moram ti povedati, kako je tvoj prijatelj..."
"Počakaj!" ga je prekinil filozof;
"Si to, kar mi nameravaš povedati, precedil skozi tri cedila?"
"Tri cedila?" se začudi prišlek.
"Da, moj prijatelj, tri cedila. Prvo je cedilo RESNICE. Si preveril, če je to, kar mi hočeš povedati, resnično?"
"Nisem. Slišal sem, da ljudje o tem govorijo..."
"Dobri moj prijatelj. Gotovo si to precedil skozi drugo cedilo – cedilo DOBROTE. Je kaj dobrega v tem, kar mi želiš povedati, čeprav ni gotovo, da je vse resnično?"
"Ne!" odgovori človek že precej v zadregi. "Ni govora o čem dobrem. Ravno nasprotno..."
"Hm!" ga prekine ponovno modrec. "Poskušajmo še s tretjim cedilom. Je to vsaj KORISTNO, kar bi mi rad povedal?"
"No, ni ravno koristno..."
"V redu", reče Sokrat.
"Če to, kar hočeš povedati,
- ni resnično
- niti dobro
- niti koristno
vse skupaj lepo pozabi in si ne beli las zaradi tega, kot si jih jaz ne!"

Ni komentarjev: